قدیانی و قطعه 26 / چه کسی آتش پرست است؟

حسین قدیانی از آن  افرادی است که آدم را با قلم روانش عجیب تحت تاثیر قرار می دهد . قدیانی را چند ماه پیش با وبلاگش شناختم .آدم جالبیست از این که فرزند شهید است نام وبلاگش نام قطعه آرامگاه پدر شهیدش است.

مطالب قدیانی را چه با گوگل ریدر چه مستقیم در وبلاگش دنبال می کنم . قلم شیوایی دارد گاهی برخی به  او می گویند تند می روی اما او با میانه روی میانه ی خوبی ندارد . او بی پروا به مسائل سیاسی می پردازد تحلیل می کند نتیجه می گیرد متهم می کند .دفاع می کند  تبرئه می کند. وبلاگ پرطرفداری دارد از آمار کامنت هایش معلوم است.

حس می کنم وقتی می نویسید خلوص نیت دارد . یعنی شعار نمی دهد . اعتقاداتش را می نویسد . آدم شجاعی است همین قضیه جان باختگان کهریزک و بنیاد شهید را که شنیدید؟ قضیه از این قرار بود که  چند وب سایت خبری اعلام کرده بودند بنیاد  برای چند تن از جان باختگان کهریزک در بنیاد شهید پرونده ایجاد کرده و با عنوان شهید از آنها نام برده است -منبع خبراینجا- که با عکس العمل حسین قدیانی و تهدید به پس گرفتن پرونده پدر شهیدش  از بنیاد شهید رو به رو شد.

 

از حاشیه ها بگذریم من چرا در مورد قدیانی می نویسم . به دو دلیل که دومی مهمتر است . اول این که یک وبلاگ موفق را به دوستانم معرفی کرده باشم و دوم و مهمتر یک گلایه از حسین قدیانی :

حسین قدیانی در مطلبی با عنوان : «عمار هور، سرباز جمهور بود»  می نویسد:

شمع سوزان ماه تابانم/ و متولد یک ماه بعد از آبان/ من آذری ام/ و دوست دارم روضه عباس را به زبان ترکی/ من آذری ام/ و از زر و زور و تزویر بدم می آید/ من آذری ام/ اما آتش پرست نیستم

کاری به ادامه متن ندارم  آقای قدیانی در این مطلب به طور ضمنی به یک قومیت توهین می کند اما در پوشش ادبیاتی گیرا و جذاب . آقای قدیانی مثل من حتما دوستانی دارد که قومیت متفاوتی با خودش داشته باشند دوستانی از خراسان بلوچستان ، کردستان ، لرستان ، فارس … مثل من که یکی از بهترین دوستانم یانه بهترین دوستم ترک بود (بله بود مسعود گرمابی – نیشابور در سانحه رانندگی جان به جان آفرین تسلیم کرد) .

 

چند نکته لازمه که به آقای قدیانی یاد آوری کنم . شاید من به قولی میانه رو باشم اما در زمینه قومیت ها خیلی حساسم بارها شده که دوستی برام پیامکی حاوی جک قومیتی فرستاده و من بهش تذکر دادم . بارها در جمع دوستان آشنایان کسانی که بی غرض جک قومیتی گفتند تذکر دادم.

اما شما دوست عزیز

من مثل شما قلم شیوایی ندارم  وبلاگ پر طرفداری هم ندارم  رسانه ی خاصی هم ندارم . من مطالبم رو هیچ خبرگزاری تیتر نمیکنه

من آذری ام / اما آتش پرست نیستم یعنی :

اگر آذری نبودی احتمالا آتش پرست بودی؟

ما در ایران آتش پرست داریم؟

آیا زرتشتی ها آتش پرست هستند ؟ 

اصلا می دونی پیامبر گرامی اسلام از زرتشتی ها به عنوان اهل کتاب جزیه میگرفتند؟

البته این هم درست است که زرتشتیت امروز همان دین خالص الهی نیست و دچار تغییر شده اما چرا باید اجدادمان را آتش پرست بنامیم در حالی که نبودند . چرا بدون این که حتی یک سخن  از زرتشت بخوانیم در مورد آیینش یک طرفه قضاوت کنیم.

من به آذری ها (ترک ها) احترام می گذارم به خودشان به زبان شان به فرهنگشان و بی احترامی عده ای که به نام ترک  به قومیتی توهین کنند  به حساب همه نمی گذارم .

فقط از آقای قدیانی یک کلمه می پرسم:

چرا…..؟

بیا این داوری ها را به پیش داور اندازیم …

یا حق

2 پاسخ to “قدیانی و قطعه 26 / چه کسی آتش پرست است؟”

  1. amirsajjad Says:

    سلام …

    با شناخت نسبی که از حسین دارم آذری دوم رو به معنای باستانی اش بکار برده هر چند قبول دارم یه جاهایی تند میره … .

    —————

    پاسخ من:

    ممنون که قبول کردی یه جاهایی تند میره

    البته من کاری به تند روی هاش ندارم

    حتی اگه همونطور که شما می گید در مفهوم باستانی بوده این جمله دو پهلوست

    در ضمن خود ترک ها از این که خودشون رو آذری بنامند خودداری می کنند

  2. سعید-ه(مجنون) Says:

    سلام علیکم

    آذری را اگر ریشه شناسی کنیم یعنی آتشی وبه زرتشتیان وآتش پرستان آذری میگفتند .

    آئین زرتشت هم در پایان کار خود منحرف شده بود ومانی هم به همین دلیل بر علیه آن قیام کرده بود.
    یک بازی معنایی با کلمات است

    پس الکی برعلیه حسین قدیانی خرده نگیر.

    ——–

    پاسخ من:

    جالب این جاست شماه م ادعای حسین قدیانی رو تکرار می کنی .

    از شما یک سوال دارم آتش پرستان کی هستند؟

    زرتشتی ها آتش رو مقدس می دونند و اهورا مزدا رو می پرستند…

بیان دیدگاه